Lidé pod balony 4/9

Mezi další autory zabývající se konstrukcí balonů patří florentský archivář Francesco Henrion. V&nbsp;díle <em>Fondamenti teoretico-pratici dell’arte aeronautica … (Teoreticko-praktické základy umění vzduchoplaveckého)</em>, Firenze 1789, představil své návrhy.
Mezi další autory zabývající se konstrukcí balonů patří florentský archivář Francesco Henrion. V díle Fondamenti teoretico-pratici dell’arte aeronautica … (Teoreticko-praktické základy umění vzduchoplaveckého), Firenze 1789, představil své návrhy.

Padovský architekt a&nbsp;politik Pietro Antonio Zaguri (1733–1805) se zabýval novými návrhy konstrukce vzdušných plavidel. Jeho <em>Memoria sopra la invenzione aerostatica e&nbsp;suoi progressi (Zpráva o&nbsp;aerostatickém vynálezu a&nbsp;jeho vývoji)</em>, Padova 1804, obsahuje nákresy aerostatické „lodi“ fungující na principu jakéhosi člunu naplněného plynem, v&nbsp;němž sedí pasažéři chránění bezpečnostní sítí.
Padovský architekt a&nbsp;politik Pietro Antonio Zaguri (1733–1805) se zabýval novými návrhy konstrukce vzdušných plavidel. Jeho <em>Memoria sopra la invenzione aerostatica e&nbsp;suoi progressi (Zpráva o&nbsp;aerostatickém vynálezu a&nbsp;jeho vývoji)</em>, Padova 1804, obsahuje nákresy aerostatické „lodi“ fungující na principu jakéhosi člunu naplněného plynem, v&nbsp;němž sedí pasažéři chránění bezpečnostní sítí.
Padovský architekt a politik Pietro Antonio Zaguri (1733–1805) se zabýval novými návrhy konstrukce vzdušných plavidel. Jeho Memoria sopra la invenzione aerostatica e suoi progressi (Zpráva o aerostatickém vynálezu a jeho vývoji), Padova 1804, obsahuje nákresy aerostatické „lodi“ fungující na principu jakéhosi člunu naplněného plynem, v němž sedí pasažéři chránění bezpečnostní sítí.